Är Lowe Brindfors världens sämsta webbmakare?
Ibland går det troll i saker. Det hjälper liksom inte hur hårt man försöker och hur många gånger man gör om, det vill sig bara inte. Som till exempel när Lowe Brindfors ska göra om sin webbplats. Ambitionerna (åtminstone de visuella) är höga, men de lyckas bara producera exempel på hur svårt det tycks vara för gamla reklambyråer att ta till sig ny teknik.
Som när de, i ett rus av pappersnostalgi, gjorde alltihop i Flash fast det egentligen inte fanns någon anledning. Jag kanske var lite elak mot dem den gången. Men nu har de överträffat sig själv. Denna förstasida möter besökaren på deras webbplats:
Bry dig inte om att leta efter logotypen, för den finns inte. Den visade sig ett kort ögonblick i överkanten tillsammans med menyn, men de gled snabbt iväg och gömde sig.
Den ouppmärksamme lämnas utan någon som helst ledtråd om vart man kommit. Lika clueless lämnas man om vad man kan göra här – eller hur. Det krävs att man letar runt längs kanterna med muspekaren, för att få fram menyn. Men varför skulle man göra det, man har ju redan fått veta det man behöver veta – det här är en byrå som inte fattar digital kommunikation.
comments powered by Disqus